14 juli 2013

SMINKET

Nuförtiden sminkar jag mig otroligt sällan. Tyvärr. Jag har mest bara varit allergisk mot det jag testat och då tappar man ju lusten lite. Jag var med andra ord rätt nojig inför brudsminkningen. Sminkad ville jag ju vara, men inte med en rödflammig hy som kliar. 

Jag har följt sminkbloggen Beauty by Tanci ett tag och Tanja, som driver bloggenjobbar som make up-artist och är fantastiskt duktig. Jag fick lite panik när jag stod utan sminkös mindre än en månad innan bröllopet men som tur var så var hon ledig. Dessutom visade det sig att hon jobbar med ett märke som ska vara väldigt bra för känslig hy. Det lät ju hur bra som helst och hon skickade även hem ett litet test så jag kunde prova innan. Det fungerade hur bra som helst! Inga rodnader, inget kliande och inga finnar. Så om det finns fler med känslig hy så kan jag rekommendera GloMinerals. Det satt dessutom som berget hela dagen, kvällen och det såg t.o.m bra ut dagen efter.

Vilket smink hon använde utöver det och vilka färger har jag tyvärr inte en susning om, men jag kan säga att jag var otroligt nöjd med resultatet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar