4 apr. 2014

FRAMME


Nu är vi äntligen framme! Sängen ser riktigt lockande ut efter 27 vakna timmar men jag tänkte att jag skulle hinna uppdatera lite. Resan gick i stort sett smärtfritt. Planet kom iväg och tydligen så skulle det ta en timme kortare tid än det som stod när vi bokade. Varje minut mindre i luften tackar jag för. 

Alla kontroller på flygplatsen gick för övrigt hur bra som helst. Efter allt jag läst och hört så förväntade jag mig en mindre trevlig upplevelse men det var ju bara att småprata sig igenom allt. Det enda jobbiga var dom enorma köerna. Vi kom nog från flygplatsen samma tid som vi hade räknat med när vi trodde vi skulle landa en timme senare, och då hade vi ändå tagit till med ganska bra marginal.

Vi skippade att hyra gps ihop med bilen .Det hade antagligen blivit åtminstone minst lika dyrt som att köpa så då kändes det som en bättre idé. Jag hade memorerat vägen från flygplatsen till hotellet. Vänster ut från flygplatsen, vänster igen ut på en stor väg och håll utkik efter ett visst nr på avfarten och så skulle det ligga på en tvärgata. Vad kan gå fel?
Vi hittade ut direkt och jag kände igen båda vänstersvängarna från gatuvyn på Google maps. Sedan kom avfarten och det kände som att vi hade fixat det. Men hotellet dök inte upp och inte heller någon gata med det namnet. Och så ska dom ju strula till det med att visa gatunamnen tvärt om. Så när man svänger in på en gata så svänger man av den gatan.. Jag tror vi snurrade runt i 1,5 timme innan vi hittade hit.

Nu ska vi hitta något ställe att äta på som är öppet den här tiden och det kommer nog inte bli svårt att somna sedan när vi kommer tillbaka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar