28 okt. 2013

SIMONE

Strax efter halv 7 tänkte jag och J göra ett litet snabbt besök på IKEA. När vi rullade in på parkeringen så var det helt tomt och totalt nersläckt. Haha, det kan väl inte bero på den där stormen dom pratat om? Jodå. En fin liten skylt på dörren talade om att dom stängt tidigare på grund av SMHI:s klass 3-varning. Det kändes nästan lite som ett skämt. Hallå, det blåser ju inte ens.

Vi åkte iväg och åt och ja, det såg ut som en lugn, vanlig höstdag. Blöt och kall, men totalt vindstilla. Vilket skämt. När vi kom hem så hade jag ett oroligt meddelande på Facebook från min mamma som bad mig hålla mig inomhus och jag förklarade att det fortfarande var totat vindstilla.

På Aftonbladet rapporterade dom live från kaoset. Jo nu hade det ju börjat blåsa en del, men storm? Det såg snarare ut som en vanlig blåsig höstkväll, och om vi aldrig hört talas om stormen så hade vi nog missat den helt. Det hördes knappt in genom fönstret.
När vi tittade ut en timme senare så var det näsan helt lugnt igen. Träden rörde sig knappt, det låg inga grenar efter vägen och allt såg ut precis som vanligt. Samtidigt rapporterade dom från ett "jätteblåsigt Göteborg".

Antingen lever vi i en egen liten bubbla eller så kan det ju vara så att det kändes lite dumt att stå där i tv och säga att "nja, det är nog ingen storm här trots allt".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar