2 jan. 2014

NYA JEANS

Tidigare i vinter så vann jag ett par jeans till mig och en vän från JC. Nu i mellandagarna var vi iväg och fick hjälp att prova ut ett par var. Mitt första par jeans på i alla fall 10 år.

"Min" storlek fick jag bara upp precis över knäna(!) och storleken över fanns inte inne så jag fick testa ytterligare en storlek större. Dom satt förvånansvärt bra, möjligtvis att dom inte satt åt lika mycket i midjan som jag velat.

Jag fick med mig kvitto så jag kunde byta till en storlek mindre här hemma i GBG, men när jag väl testade den storleken så fick jag kämpa mig i dom och jag var inte ens i närheten av att kunna stänga jeansen. Kanske om jag låg ner, drog in magen och min man hade tagit i med våld. Jag satsar ju på att gå upp i vikt så det kändes inte sådär jättefrestande med ett par byxor som jag knappt kommer i nu, så det blev inget byte.

Om det är jag som blivit större eller om det är storlekarna som blivit mindre låter jag vara osagt men det känns väldigt kul att kunna gå upp två storlekar. Samtidigt känns det väldigt konstigt att det finns tre storlekar som är för små för mig, när jag är van vid att den minsta storleken ofta är för stor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar