17 juli 2014

SMINK





I utbildningen i höst så ingår det en hel del makeup. Jag har aldrig gjort så mycket mer än vardagssminkningar på mig själv så jag blev lite sugen på att tjuvträna lite. Det är otroligt fascinerade vad man faktiskt kan göra med lite färg och skuggning. Skillnaden på att ha hyfsad koll på vad man själv passar i och att verkligen kunna jobba med färger och ansiktsformer, framhäva, dölja och förändra. Det ser jag fram emot!

Är det någon som testat något av dessa från Make Up Sweden? Det känns ju otroligt mycket mer prisvärt att köpa ögonskuggor för strax över kronan per färg(!) jämfört med om man köper färg för färg löst när man bara ska träna och kommer experimentera med så många olika färger.



1 kommentar:

  1. Jag har en liknande palett med ögonskuggor, fast från en annan sida och den funkar jättebra:)

    SvaraRadera