26 maj 2014

HEMMA

Vi landade i lördags och sov hos mamma i Nynäshamn innan vi åkte hem igår eftermiddag. Jag är så seg att jag skulle vilja gå i ide en vecka. Min kropp känner sig nog skapligt förvirrad över tidsskillnaden. 

Flygresan gick bra men det blev rätt stressigt där innan ett tag. Bilresan upp till LA tog lite längre tid än vi hade tänkt, tack och lov så flöt i alla fall trafiken på så vi slapp sitta i dom berömda LA-köerna. Då hade det varit kört. 

Efter en hel del mindre fina ord och irritation så rullade vi i alla fall in på biluthyrningen bara ett par minuter för sent. Vi var tvungen att köpa en större väska idag på förmiddagen, och vi hade inte hunnit packa den, så det var bara att försöka stuva ner allt efter bästa förmåga och satsa på att packa om inne på flygplatsen. Sladdar till telefonen glömdes i bilen och mitt uppe i allt så körde någon dessutom på en av våra väskor. 
Väl på flygplatsen så ägnade vi nog två timmar till att försöka omfördela packningen innan vi fick till det. Där hade jag lust att sätta mig i ett hörn och gråta och bara skita i allt. Vi har haft bättre dagar om man säger så..

Sedan rullade det i alla fall på. Incheckning och alla kontroller gick smidigt och det var bara att sätta sig i planet och vänta in flygresan. Det kändes verkligen konstigt att höra så mycket svenska igen. 
Vår skjuts från Arlanda hade bangat så det var bara att ställa sig och packa om väskorna igen, till ett mindre antal, och sedan släpa allt på tåg och pendeltåg till Nynäs. 
Att sätta sig i vår lilla Aygo var inte heller en jättetrevlig upplevelse efter bilarna vi rullat runt i där borta.. 

Men vi är hemma i alla fall, och nu har vi hela sommaren att se fram emot här. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar