2 dec. 2013

FITNESSFESTIVALEN

Även om jag periodvis tränar en del så är jag ju långt ifrån inne i den där världen så jag antar att jag ser mässan lite från en utomståendes perspektiv. Jag fick dessutom kanske sota lite för att jag fuskat med träningen på senaste tiden för mina ben var helt döda när vi kom hem igår och jag kunde inte göra så mycket annat än att tvärdö i sängen efter en extra lång och varm dusch.

Till skillnad mot för bröllopsmässan, där man köper en biljett och får gå båda dagarna, men går igenom mässan på en halvtimme så får man bara gå ena dagen på fitnessfestivalen, men skulle behöva båda för att hinna med allt... 

Dagen började väl lite sådär med att min bättre(?) hälft hade glömt att ställa larmet. Där strök vi Acro yogan från schemat. Vi kom dit runt kvart över 10 och möttes av den enorma kön som nådde enda till dörrarna (tur att vi inte kom några timmar senare då den ringlat sig bra långt utmed vägen..)

Första intrycket när vi kom in då? Kaos! 
Var är vi, vart ska vi och herregud vad mycket folk?! Jag tror inte jag började förstå hallen förrän en timme innan allt stängde.. Det blev några varvs irrande innan vi fick någon sorts struktur på det. 

Jag är glad över att vi inte missade Paolo Robertos "Ner på golvet och gör dina 15 minuter", men även Peter Blaha's föreläsning om bloggar för det är nog dom två jag minns mest såhär i efterhand. 

Vi fick shoppat lite pulver och sådant nödvändigt, annars låg vi rätt lågt med det. Allt roligt (dvs kläder och skor) sparar vi till usa. 

Jonas fick köra ett par woddar(?) så jag slapp höra honom gnälla över att han missade morgonpasset. 
Särskilt mycket fotat blev det inte, jag hade bara iPaden med mig och det känns inte så motiverat när bilderna blir såhär kassa. 

Sammanfattningsvis en väldigt lyckad dag, och till och med jag blev taggad på att dra igång träningen på riktigt nu. Herregud, jag har ju ingenting att skylla på, nu när vi har vårt egna lilla gym. 

Dagens två stora frågetecken:

- Varför gick dom runt och delade ut lappar och bad oss gå och kolla på Poledance SM när man uppenbarligen behövde ha köpt biljett i förväg? "Gå och kolla på det här, det börjar nu alldeles strax, ni går så och så för att komma dit" Det spelar ju ingen roll hur många dom lyckas få intresserade, ingen som inte har köpt biljett kommer ju in ändå.. Väldigt synd eftersom en gammal träningskompis till mig tävlade, så det hade ju helt klart varit kul att kolla på.  

- Vem fixade modellerna till den montern där bilderna i inlägget är tagna? Det kanske bara var jag som reagerade på det men dom kändes väldigt felplacerade på en sådan här mässa. Jag skrev ju i förrgår att jag skulle känns mig felplacerad och liten. Liten kände jag mig helt klart - till 99% av tiden. Vid den här montern kände jag mig nästan enorm..   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar